22 juli 2009

***LÄGER***

Jag å Linus har varit iväg på läger för likasinnade barn å vuxna... Vi har haft det jätte mysigt å gjort en massa skoj.

Jag å Linus


Linus bytte snabbt om till badbyxor när vi kom fram å gick genast på jakt efter krabbor å andra slemmiga vattendjur....


Linus med sina nyvunna vänner, Elias å Ludvig

En båttur gjorde vi på tisdagen, ingen favorit hos Linus direkt som mer än gärna, hellre
ville stå på bryggan hela dagarna å fiska krabbor.


Möjligheten att få prova på att göra jättesåpbubbler fanns oxå till hands...lite svårt att fånga dom på bild bara...

Vi har även gått tipspromenad, grillat marschmellows, fått möjligheten att rida på hästar å kollat på en fantastiskt duktig jonglör, som barnen blev mäkta imponerade av....
Å jag har även lärt mej att virka mormorsrutor, så nu ska här virkas plädar... TJOHOO!!!

Alla barnen fick prova att ha en snurrande fotboll på fingret

På hemresan tog vi vägen om Orust å hälsade på min kära farmor...

Nu ska jag jobba två nätter i rad, åka till Lekåsa å fika i morgon, sen på fredag kommer Fam. Dahlén från Styrsö å hälsar på, så här e fullt upp....

KRAM

5 kommentarer:

HotRoddan sa...

Va mysigt med lite tid tillsammans bara ni två. Å farmor måste blivit glad. Lugnare än lugnast på jobbet nu, eller hur? Ha de bäst! Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

men vilka toppen dagar ni haft tillsammans.har hört om denna ö på radion här.De har en massa kul att göra för barnen.

vilken lycka att du lärt dej virka..jag har en hel hög vita mormorsrutor som var tänkt till ett överkast men tyvärr hinner jag aldrig färdigställa det....hihihii..men den tiden kommer väl.

Mysigt att åka till farmor oxå.ska ner till grästorp å campa några dagar ev nästa vecka eller veckan där på......för att hälsa på alla min asläktingar....
hahahaha..tänk dej att campa i Grästorp men man kan ju inte begära att få bo 7 pers hos nån.bättre att ta med sig vagnen då gör man som man vill...hihiihi..

Kramizzz nilla

Anonym sa...

skitbra!! jag behöver plädar!! ;)

helena sa...

ni ser ut o ha haft de mys! :) och jag önskar mej en pläd i grönt o råååsa i julklapp i år ;)

svärmor sa...

Många rutor får du virka om alla ska få plädar i present, men skaffa någon som fäster alla trådar för det är mitt stora problem. Härliga bilder och härligt läger förstår jag
kram