04 augusti 2009

***LOPPiSFYND***

Har i flera år åkt förbi en stor vit skylt där det står:
LOPPIS
Tisdag & Onsdag
kl 15-19
Men i onsdags förra veckan på väg hem efter en loppis/antik runda i Vänersborg med Mia
så svängde vi in mot Salstad för att kolla in vad det var för loppis man ratat i så många år....
Ni kan ju se själva alla små söta detaljer, plus lite till som jag inte tagit kort på, bla en stor träram, en liten ljusstake, silverfat och en nysilverskål.... ALLT detta för endast 100 kr!
~~~~~~~~~~~~~~~♥~~~~~~~~~~~~~~~
2 st olika sorters servettringar i nysilver
Salladsbestick & två bägare i nysilver
Virknålar & en rostfri hink

Gammal köttkvarn & bakform

En LITEN vit kopp m. fat
En 107 år gammal bibel
Tratt i vit å svart emalj

Två små söta fat till tepåsen

Ja, vad säger ni nu??? Ni kan ju förstå att jag har hittat värsta guldgruvan...
Så har ni som jag oxå bara åkt förbi den vita loppis skylten vid Flo:s kyrka så tycker jag ni ska ta er tid å ta er ett kik... För mej som älskar gamla ting å ser möjligheten i dessa små detaljer som jag förgyller mitt hem i, så e ju detta stället paradiset :-)
Men kanske inte för just Dig???
KRAM

6 kommentarer:

mia sa...

köpte du två salladsbestick. det såg aldrig jag!!
alla dina grejer ser så fina ut på bilderna. Det jag köpte ser bara ut som hmmm skräp som Anders säger.

kram mia

mia sa...

föresten så glömde du nämna den söta lilla tesilen du köpte. eller vad det en tesil som du köpte första gången vi var där ?

Home By Virginia sa...

Nyyydelige funn...!!! :)

Jeg er så glad i gamle bibler... Kjempe flott den du fant da... :D

Ha det fint...!!!

*--- Klem ---*

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

men du det var verkligen en guldgruva.Har oxå åkt förbi den skylten hundra ggr men aldrig åkt in dit......men nu du, nästa gång får det bli...hihihihi.

Vi kanske tar oss en tur ner till G-torp på lördag.det var väl festival då......?
har en bunt tidningar till dej här...tar med dom ifall vi åker.Är du inte hemma så lägger jag dom på trappan....hihiihihi...

Underbara saker du fyndat.jag har gjort lampor av sånna gammla kakformar...så sött att ha hängandes i förstret..

Kramizz nilla

Anonym sa...

salladsbesticken till vänster, såna har nog mamma å pappa haft en gång i tiden. dom till höger har vi här :) jag har oxå en gammal bibel som jag hittade i ett gammalt nerrivet hus på storgatan i grästorp för hundra år sedan tillsammans med en gammal psalmbok. tog ett tag att torka dom å så men fina är dom. :)

Helene F sa...

Hej!
Får nog hoppa in på loppisen där jag med. Har åkt förbi hundratals gånger...Tog ett strög på den lilla loppisen som var vid bilutställningen igår här i byn och köpte en bibel. Blev tokkär i den!Den är från slutet av 1700-talet och är så vacker!!!Ska försöka tyda vad de skrivit på insidan av omslaget, en massa namn och datum på födda osv.