10 juni 2009

I går var jag på Ikea med min underbara vän Anna å hennes dotter Klara.
Jag var väldigt duktig å ansvarsfull när jag endast inhandlade nyttoprylar å jag höll mej dessutom under summan som var tänkt att spendera... de ni, det måste väl ändå betyda att jag KAN hålla i pengar :-D
Så här ser det ut hemma hos oss just nu, korgarna ska få stå ute tills de blir gråa, vilket säkert inte kommer att ske förrän tills nästa år....

Som jag har kollat efter korgstolar på både loppis å på blocket å sen visar det sig att min kära syster hade två st som stod hemma i mammas lada som jag kunde ta. Gissa om jag blev glad :-D
Såg i senaste "Lantliv" att de hade exakt sådana korgstolar och så hade de lagt en trasmatta i... JÄTTE FINT! Så, så kommer det se ut på min nybyggda altan nästa år... måste bara hitta en gammal kökssoffa å ett bord oxå, sen har jag ett koplett trädgårsmöblemang :-)
Även korgstolarna ska få stå ute å bli gråa å gamla ...

Denna underbara terrin vann jag på Tradera förra veckan, blev lite dyr men jag skulle bara ha den.... Har även vunnit en gammal rakspegel som kommer på bild så småningom.

Kram på er

8 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

men du kan ju verkligen det där med att shoppa...hihihi..helt klart!inte illa att hålla sig inom ramarna.Annars så är det ju så lätt att överskrida dom...*LER*

Vilken tur man ska ha ibland...oftast finns det närmare än man tror.Ska du måla korgstolarna?

underbar terrin...wow...har aldrig sett nån sån förrut..läcker !!!
Den kan användas till mycke....

Kramizz ♥
Nilla

JAG! sa...

Åh den terrinen är ju helt underbar...=). Korgstolarna är ju inte helt fel dom heller....Hahahaha...du är la tokig, har du sdtsällt korgarna på taket?..hihi, tokan där. Kram kram

svärmor sa...

Nya vuxenpoäng?
Korgar och stolar möglar väl om det inte blir sol snart. Fina saker i alla fall
Kram

Sambon sa...

Vad fint det kommer bli på DIN altan. Har du funderat nåt på hur tätt du ska plinta eller vad du ska bygga med för trallvirke? På MIN anltan (södersidan) tänkte jag mig tryckat 28x120, lärk hade varit fint, men kanske lite dyrt. Uteköket kommer även finnas på MIN altan, är du snäll kan du få kika över nån gång, men lämna de skabbiga korgstolarna på DIN sida ;)

Baby, efter 8 år är det fortfarande VÅRT hus, när ska du lära dig??

Puss

Anonym sa...

Hur "Vinner" man på tradera??

/ Henrik

A home far away sa...

Hej vilken fin blogg du har, ska genast kika lite mer nu

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

JAG! sa...

HAHAHAHAHAHA!!! DIn man är rolig han...hahahahaha....! Puss

mia sa...

måste bara fråga om den finns någon speciell blomma för "shabby chic"? tycker att pelargon ständigt återkommer.
/mia