11 februari 2009

Penselns framfart

I dag visar jag ett urval av allt som jag har målat vitt här hemma. Det har gått åt några liter vit snickerifärg =)


Köksoffan kommer ursprungligen i från Ellos faktiskt, å var ett av mina tidigaste "offer"

Detta söta lilla bord köpte jag i en antikaffär för många år sedan när jag bodde i Trollhättan. Det används numera till nattduksbord.

Dessa bokhyllor kommer från Jysk å står i Felix rum

Detta fina lilla bord köpte jag på loppisen i Norra björke förra sommaren för endast 40 riksdaler

Skåpet kommer i från min favvo Antikaffär som numera ligger i Vänersborg. Det var nästan spygrönt när jag köpte det men se vad fint det kan bli med lite vit färg = )
Kan väl oxå nämna att detta skåpet tillhör inte en av Magnus favortiter p.g a dess hemmagjorda lite skeva, charmiga konstruktion= )

En sådan här sänggavel hade jag suktat efter länge å tillslut hittade jag än på nära håll å till ett rimligt pris. Så denna gamla kökssoffa var grön innan å hämtades i Norra björke.

Mormors gamla linneskåp var mitt allra första projekt å man kan väl säga att det var efter detta som mitt beroende av vita slitna möbler började å jag fick upp ögonen för Shabby chic stilen. Å man e ju inte sen med att få med andra i sitt drogberoende heller, så min kära svärmor å svägerska fick snällt hänga på så att jag slapp vara ensam med mitt beroende = )

Mitt fina hörnskåp inhandlat på Blocket. Magnus å Linus tog sej en tripp till Uddevalla för att hämta det till mej... SÅÅ snällt = )

Detta redan vita fina skåp hittade jag oxå på Blocket. Det fick bli ett leksaksskåp till lille Albin. Åkte till Borås å hämtade det å passade givetvis på att hälsa på svägerska med familj när vi ändå var i stan.

Ett av mina absoluta favoriter e detta gamla slagbordet som är inhandlat i "Storegårdens antikaffär"
****Ha en fortsatt trevlig dag****

5 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Go förmidda vännen!

oj oj oj!!!!så många härliga möbler ni har.Leksaksskåpet föll jag pladask för.....
Säg bara till om du tröttnar..hihihi..
Sängen är wonderful.Min brossa har oxå en sån fast träfärgad.....vill ha den å sätta penseln på..hihihi..men det går nog inte frugan med på..*BLINK*

Kramizz Nilla

Anonym sa...

tackar för att du drog ner mig i shabbyträsket, de e ju så hiiimmllaa fint :) kram

svärmor sa...

Hej!
Många penseldrag och slipande men fint blir det
Kram från en som är shabby frälst

Carl sa...

Om ett år kommer hela blocket bestå av vita låtsas-gamla trämöbler då det enda folk vill ha är svarta plast-möbler... :) Nä skämt åsido är det väldigt fina saker, men du glömde matsals-bordet eller?

Lilla pissmyran sa...

Jag skrev ett URVAL av saker jag hade målat =)
Tittar du bara på bilderna Carl utan att läsa ;)