25 januari 2009

Veckan som gått...

Har inte funnits varken ork eller tid till att uppdatera denna blogg, men nu så sover alla barn å Magnus, så jag har all tid i världen till att göra sånt som jag tycker om... Så här kommer lite uppdatering i bilder på veckan som gått... BAKLÄNGES :)

IDAG

Trots det tråkiga gråa vädret tog vi på oss å gick på långpromenad, gick förbi Nossan å fick syn på en massa fåglar som Felix gärna ville ner å titta på. Tog svängen om CarlLinn å blev inbjudna på en kopp kaffe.

I går (lördag) åkte jag å barnen å hälsade på en gammal kär vän å hans familj i Stenungsund, det var jätte trevligt att få se hur de bodde, god mat å fika blev det oxå :) Innan vi styrde kosan hemåt så tog vi en långpromenad å jag fick se många fina hus som man kunde tänka sej att bo i :)

På vägen hem fick vi stanna till hos farmor å farfar å fylla på en hungrig Albin som skrikigt sej varm å svettig, å det gjorde ju inte saken bättre att jag lyckades köra fel 2 ggr... Ja, ja det kan hända vem som helst :)

Farmor med en mätt å belåten Albin

I fredags kom det ÄNTLIGEN lite snö, så Felix tog med sej pappa ut för att provåka sina nya skidor, en snögubbe fick det bli oxå.

Titta vad duktig han e :)

Ha ha ha... En glad Felix tycker det var lika roligt att ramla som att åka


TORSDAG

Detta fina slagbord ringde vår käre vän Henke å frågade om jag ville ha,, annars skulle han slänga det på tippen. Jag var inte sen med att tacka å ta emot :) Tack Henke för att du tänker på mej när du springer på gamla saker... SLÄNG ALDRIG utan att fråga mej först :)
Har inte bestämt mej för var jag ska ha det någonstans än men jag lovar att återkomma med detta när det är målat å klart :)


De stora grabbarna hjälper Magnus att lasta kärran med skräp för att sedan köras till tippen å slängas. Tack än en gång Henke för lånet av kärran :)



KRAMiZ

4 kommentarer:

svärmor sa...

Du, det slagbordet passar min tvättstuga, ska vi byta!!!
Rediga killar du har, menar alla 4, du är också duktig.
Synd att snön försvinner hela tiden, Felix hinner ju inte träna för kommande karriär
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej & gomorron!

Visst är det härligt med den där egna tiden när alla sover....njuter av bara tanken...

Mycke roliga saker ni hunnit med att göra.Vi fick massvis med snö.I lördags kunnde vi inte ta oss nånstans...det värsta med att bo på landet..*LER*
Men det är smällar man får ta.

underbart slagbord!
Säg till om du ångrar dig..hihihihi...Blir säkert jättefint målat.

Ha en underbar dag.
Kramiz nilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

god middag!

*LER*

Näe jag köpte faktiskt inte det...höll i det la i det i korgen tog upp det igen.....tänkte att jag behöver det egentligen inte...men nu blev jag faktiskt sugen igen...hihihii..kanske får åka till Thn senare ikväll...vi har ju inte RUSTA på Torp.Saknar den butiken där faktiskt.Hoppas den kommer när IKEA kommer till Uddevalla.

Ja det var fantastisk personal....en jättetrevlig kille hjälpte oss.Å jag fick noga ge beskrivning innan jag fick gå till honom.Så jag inte tog ett annat barn..*LER*
Mamma berättade att sist gång dom var på ULLARED så hörde dom att 2 barn blivit kidnappade där inne.Dom hittade dom på toa.Där 2 personer rakade av håret på en å färgade håret på den andra.Kan du tänka dig vilket folk det finns.Så nu om något barn kommer bort så låser dom in & ut gångar så ingen kommer varken in eller ut förrän barnet är hittat.Det är ju inte klokt, snart får man kedja fast ungarna i kundvagnen eller i sig själv.

Kramizz Nilla

Anonym sa...

Va kul med lite uppdatering syster!
Va söt Felix va när han ramlade :D
Jag har precis kommit hem ifrån GinaTricot där jag shoppat en massa...
Kram