05 oktober 2008

Äntligen...

Har jag börjat att blogga. Vi får väl se hur flitig jag kommer att vara, måste lära mej hur jag lägger upp bilder.

I dag har vi varit och hälsat på hemma hos Carl och Linn som flyttade in i sitt hus i fredags. Bakade säsongens sista rabarberpaj som vi tog med och fikade på.


I morgon ska jag äntligen få gå till frissan å få lite "egen tid". Har väntat alldeles för länge pga pengabrist. Man blir inte direkt rik på att vara hemma å vara mammaledig, inte på att ev bli arbetslös heller. Fick reda på i tisdags att jag är varslad. Så nu är det bara att vänta å se vad som händer. Ligger tydligen precis på gränsen att klara mej om någon tackar nej till jobb.


Nä nu måste jag ta upp lilleman å mjölka ur lite annars exploderar det snart i ena bröstet. Albin har ju börjat äta gröt men burkmaten passar inte lille herr kräsen. Ska försöka minska ner på amningen så att jag kan börja jobba lite smått fr.o.m 1:e nov om det går... Måste få lite mer klirr i kassan så att jag kan åka till Ullared med min kära svärmor.
Kram Marika

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska bli jätteskoj o kunna följa er där borta oxå eftersom vi inte ses så ofta!
kram helena

Anonym sa...

Hallå vännen!! Kul att du fått igång din blogg!! Kommer nog smita in o snoka då o då!!! Hoppas vi ses snart!

Kram kram